Bilgisayarca Düşünme Skor
Español English Hakkında
Başlangıç
Kullanıcı Bilgileri
Bilgisayarca Düşünme Ölçeği
Anket
Tuhaf Köpek
1
Örüntü Tanıma
Kriptolu Metin
2
Yaratıcı Düşünme
Tur Rehberi
3
Yaratıcı Düşünme
Sıcaklık Sensörü
4
Algoritmik Düşünme
Mühendis Takımı
5
Problem Çözme
Şeker Labirenti
6
Algoritmik Düşünme
Gizli Sayı
7
Kritik Düşünme
Şifreli Mektup
8
Algoritmik Düşünme
Balık Araştırması
9
Problem Çözme
Beş Çubuk
10
Ayrıştırma
Oto Kuaför
11
Soyutlama
Kitap Kulübü
12
Soyutlama

Hoş geldin!

Sorulara başlamadan önce kendine ait bilgileri tamamlamalısın. Sol menüde bulunduğun aşamayı görebileceksin. Sorular arasında geçiş yapabilir ve istediğin sorudan başlayabilirsin.


Bilgisayarca Düşünme seviyeni görebilmen için tüm alanları eksiksiz doldurman gereklidir.


Herhangi bir problem veya soru için emre@emrecoban.com.tr'e mail atabilirsin.

Kullanıcı Bilgileri
Sonraki Adıma Geç
Anket
Bilgisayarca Düşünme Ölçeği

Lütfen aşağıda yer alan her bir ifadeyi dikkatle okuyup, sana en yakın gelen seçeneği işaretle. Seçenekler:

  1. Hiçbir Zaman
  2. Nadiren
  3. Bazen
  4. Genellikle
  5. Her Zaman

İfadeler Hiçbir Zaman Nadiren Bazen Genellikle Her Zaman
Kararlarının çoğundan emin olan insanları severim.
Yeni bir durumla karşılaştığımda ortaya çıkabilecek sorunları çözebileceğime inancım vardır.
Bir sorunumu çözmek üzere plan yaparken o planı yürütebileceğime güvenirim.
Bir sorunla karşılaştığımda, başka konuya geçmeden önce durur ve o sorun üzerinde düşünürüm.
Bir problemin çözümünü verecek denklemi hemen kurabilirim.
Matematiksel sembol ve kavramlar yardımıyla yapılan anlatımları daha kolay öğrendiğimi düşünürüm.
Sayılar arasındaki ilişkileri kolaylıkla yakalayabildiğime inanırım.
Sözel olarak ifade edilen bir matematik problemini sayısallaştırabilirim.
Grup arkadaşlarımla birlikte işbirlikli öğrenme deneyimleri yaşamaktan hoşlanırım.
İşbirlikli öğrenmede, grupla çalıştığım için daha başarılı sonuçlar elde ettiğimi/edeceğimi düşünüyorum.
İşbirlikli öğrenmede grup arkadaşlarımla birlikte grup projesi ile ilgili problemleri çözmekten hoşlanırım.
İşbirlikli öğrenmede daha çok fikir ortaya çıkıyor.
Karmaşık problemlerin çözümüne yönelik düzenli planlar geliştirmede iyiyimdir.
Karmaşık problemleri çözmeye çalışmak eğlencelidir.
Zorlayıcı şeyler öğrenmeye istekliyimdir.
Elimdeki seçenekleri karşılaştırırken ve karar verirken kullandığım sistematik bir yöntem vardır.
Problemin çözümünü zihnimde canlandırma konusunda sıkıntı yaşarım.
Problem çözümünde X, Y gibi değişkenleri nerede ve nasıl kullanmam gerektiği konusunda sıkıntı yaşarım.
Tasarladığım çözüm yollarını sırasıyla aşamalı bir şekilde uygulayamam.
Bir soruna yönelik olası çözüm yollarını düşünürken çok fazla seçenek üretemem.
İşbirlikli öğrenme ortamında kendi düşüncelerimi geliştiremem.
İşbirlikli öğrenme grup arkadaşlarıma bir şeyler öğretmeye çalışmak beni yoruyor.
Önceki Adım Sonraki Adıma Geç
Örüntü Tanıma Ayrıştırma
Tuhaf Köpek

Her bir satırda, sütuna (dikey desene) uymayan köpeği belirle.

Önceki Adım Sonraki Adıma Geç
Yaratıcı Düşünme Değerlendirme Genelleştirme
Kriptolu Metin

Alfabenin her bir harfi farklı sayılarla numaralandırılmıştır. Mesaj içerisinde bazı harflerin eşleştirmeleri verilmiştir. Anahtar içerisinde bulunan her bir harfi sayıların üzerine bırakarak eşleştirebilirsin. Buna göre anahtarı tamamla ve mesajı çöz. Daha sonra bulduğun mesajı Şifreli Mesaj kutusuna yaz.

Anahtar
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
A
B
C
Ç
D
E
F
G
Ğ
H
I
İ
J
K
L
M
N
O
Ö
P
R
S
Ş
T
U
Ü
V
Y
Z

Önceki Adım Sonraki Adıma Geç
Yaratıcı Düşünme Algoritmik Düşünme Değerlendirme
Tur Rehberi

Bir otelde tur rehberi olarak turistleri gezdirmen gerekiyor. Turistleri gezdirirken, bir mekandan iki defa geçmeden otele varmalısınız. Bunun için haritadan yardım alabilirsin. Güzergâh otel ile başlayıp, otel ile bitmeli ve turistler tüm mekanları gezmelidir. Mekanları, fare ile güzergâhın üzerine sürükleyip bırakabilirsin.

Mekanlar
  • Otel
  • Park
  • Akvaryum
  • Sahil
  • Sanat Galerisi
  • Bilim Müzesi
  • Üniversite
  • Fabrika
  • Kale
  • Köprü
Güzergâh
  • Otel
Önceki Adım Sonraki Adıma Geç
Algoritmik Düşünme Değerlendirme
Sıcaklık Sensörü

Bir bilgisayar programcısı, metal demir üzerine yerleştirdiği farklı noktalardaki sıcaklık sensörleri ile sıcaklık değerini ölçmüştür. Bu ölçümü yapabilmek için programlanabilir devreye daha önce yazmış olduğu kodu yüklemiştir. Yazdığı kodun çıktısı hangi seçenekte doğru olarak verilmiştir?

Programcı tarafından yazılan kod:
SÜREKLİ TEKRAR ET:
deger1 = OKU(1)
deger2 = OKU(2)
deger3 = OKU(3)
deger4 = OKU(4)
deger5 = OKU(5)
YAZ 1, deger1, zaman
YAZ 2, deger2, zaman
YAZ 3, deger3, zaman
YAZ 4, deger4, zaman
YAZ 5, deger5, zaman
BEKLE 20 saniye

1, 28.2, 10:20:00
1, 28.6, 10:20:20
1, 32.1, 10:20:40
1, 34.3, 10:21:00
1, 33.8, 10:21:00
1, 36.7, 10:22:00
1, 37.9, 10:22:20
...
1, 28.2, 10:20:00
2, 28.6, 10:20:20
3, 29.1, 10:20:40
4, 30.3, 10:21:00
5, 30.9, 10:21:20
1, 31.6, 10:21:40
2, 32.3, 10:22:00
...
1, 28.2, 10:20:00
2, 28.6, 10:20:00
3, 29.1, 10:20:00
4, 30.3, 10:20:00
5, 30.9, 10:20:00
1, 31.6, 10:20:20
2, 32.3, 10:20:20
...
1, 30.2, 10:20:00
2, 29.6, 10:20:00
3, 28.1, 10:20:00
4, 31.3, 10:20:00
5, 35.9, 10:20:00
1, 31.6, 10:20:10
2, 32.3, 10:20:10
...
Önceki Adım Sonraki Adıma Geç
Problem Çözme Algoritmik Düşünme Değerlendirme
Mühendis Takımı

Bir grup mühendis uzaktan kumandalı araç geliştirmişler. Fakat geliştirdikleri uzaktan kumandalı aracın gideceği rotayı yanlış programlamışlardır. Uzaktan kumandalı aracın varış noktasına gitmesi için rotayı yeniden sıralamalısın.

Rota
  • Doğu
  • Doğu
  • Güney
  • Doğu
  • Batı
  • Kuzey
  • Güney
  • Doğu
  • Batı
  • Doğu
  • Güney
  • Doğu
  • Batı
  • Doğu
  • Kuzey
  • Güney
  • Doğu
  • Batı
Önceki Adım Sonraki Adıma Geç
Algoritmik Düşünme Soyutlama Değerlendirme Genelleştirme
Şeker Labirenti

Bir robot olabildiğince şeker toplamaya programlanmıştır. Robot, her hücreden geçerken şekerleri toplamaktadır. Her bir hücre 0, 1, 2 ve 3 şekere sahiptir. Robot sadece sağ ve yukarı hareket edebilir. Robot en fazla kaç tane şeker toplamıştır?

Önceki Adım Sonraki Adıma Geç
Kritik Düşünme Soyutlama Değerlendirme Ayrıştırma
Gizli Sayı

Bir bilgisayar programcısı 7 adet LED kullanarak dijital sayıları göstermek istiyor. Her bir LED parçasını resimde gösterildiği şekilde (A, B, C, D, E, F ve G) etiketlemiştir. Programcının 6813 sayısını yazması için hangi LED parçalarını açması gerekir? Örneğin, resimde 103 sayısı gösterilmiştir.

A B C D E F G
Önceki Adım Sonraki Adıma Geç
Algoritmik Düşünme Değerlendirme Genelleştirme
Şifreli Mektup

Bir postacı çantasındaki bir mektubu kutuların yönüne göre teslim edecektir. Mektubu teslim edebilmesi için programcı tarafından yazılan koda göre kutuları çevirmesi gerekmektedir. Buna göre mektubun teslimat noktası neresidir?

Programcı tarafından yazılan kod:
EĞER Kutu_Renk = Yeşil:
ÇEVİR Kutu 90°
EĞER Kutu_Renk = Kırmızı:
ÇEVİR Kutu 270°
EĞER Kutu_Renk = Mavi:
ÇEVİR Kutu 180°
DEĞİLSE:
ÇEVİRME

Kutular (Çevirmek için tıkla):

Önceki Adım Sonraki Adıma Geç
Problem Çözme Değerlendirme Genelleştirme
Balık Araştırması

Bir grup bilim insanı farklı bölgelerdeki balık popülasyonunu incelemeye almıştır. Elde edilen verilere göre soruları cevaplandır.

Yıl Türü Popülasyon Su Seviyesi (m) Bölge
2010 Barbunya 6.000 50 Ege
2017 Hamsi 10.150 88 Karadeniz
2017 Hamsi 7.350 65 Marmara
2019 Kefal 2.350 38 Akdeniz
2014 Levrek 8.430 63 Marmara
2009 Uskumru 1.430 113 Karadeniz
2011 Barbunya 13.692 130 Akdeniz
2018 Kefal 6.350 74 Ege
2016 Uskumru 420 122 Marmara
2012 Kefal 5.150 69 Ege
2020 Levrek 2.150 47 Karadeniz
2013 Mezgit 9.850 83 Karadeniz
Önceki Adım Sonraki Adıma Geç
Ayrıştırma Soyutlama Algoritmik Düşünme
Beş Çubuk

Emre'nin beş çubuğu vardır. Beş çubuk ile 1. şekli elde etmiştir. Daha sonra Ayşe bir çubuğun yerini değiştirmiş ve 2. şekli elde etmiştir. En son adımda ise Elif de bir çubuğun yerini değiştirmiştir. Bu durumda Elif'in elde edemeyeceği şekil hangisidir?

Önceki Adım Sonraki Adıma Geç
Soyutlama Değerlendirme Algoritmik Düşünme
Oto Kuaför

Bir oto kuaförde aynı anda 3 araç yıkanabilmektedir. Bu oto kuaföre beş otomobil gelmiş ve her otomobile 1'den 5'e kadar numara verilmiştir. Otomobiller, sahip oldukları numaralara göre küçükten büyüğe doğru yıkama alanına alınmıştır. Otomobillerin yıkama işlemi bittikten sonra numaralar tam tersi şeklinde yer değiştirerek, yine sahip oldukları numaralara göre küçükten büyüğe doğru yıkama alanından çıkış yapmıştır.

Buna göre otomobillerin teslimat sırası nedir? Teslimat Sırasını sürükle-bırak yöntemiyle değiştirebilirsin.

Teslimat Sırası
  • Siyah Otomobil
  • Kırmızı Otomobil
  • Yeşil Otomobil
  • Sarı Otomobil
  • Mavi Otomobil
Önceki Adım Sonraki Adıma Geç
Soyutlama Değerlendirme Algoritmik Düşünme
Kitap Kulübü

Bir kitap kulübünde 7 öğrenci arasındaki ilişki grafikte gösterilmiştir. Bu grafiğe göre öğrencilerin isimleri ve yaşları bilinmektedir. Kitap kulübünün bazı kuralları vardır:

Eğer kitabı henüz okumadıysanız, kitabı aldığınızda okuyun ve okuduktan sonra kitabı okumayanlar arasından en genç arkadaşınıza verin. Eğer arkadaşlarınızın hepsi kitabı okuduysa, o kitabı size ilk veren arkadaşınıza vermelisiniz. Örneğin, Emre, Ayşe, Özgen ve Elif ile arkadaştır ve Emre'nin en genç arkadaşı Ayşe'dir.

Kitabı okuyan ilk Emre olduğuna göre kitabı okuyan en son kişi kimdir? (Kitabı daha önce kimse okumamıştır.)

Önceki Adım
© 2020 Computational Thinking Score.
Made with ♥ by Emre.
Bilgisayarca Düşünme Skor
Hakkında
Araştırma İzni
Akademik Yayınlar
Sıkça Sorulan Sorular
İletişim
Bilgisayarca Düşünme
Problem Çözme
Soyutlama
Algoritmik Düşünme
Ayrıştırma
Eleştirel Düşünme
Yaratıcı Düşünme
Örüntü Tanıma
Uyarı
Lütfen tüm alanları eksiksiz bir şekilde tamamlayın.